دانشگران طرح تحول شهرستان سرباز
آخرين مطالب
لينک دوستان
>
لوگوي همسنگران
طراح قالب

 

سلام
هلال احمر تنها سازمان استراتژیک کشور در نوع خود است . بی شک این سازمان عظیم و منحصر به فرد باید برنامه استراتژیکی در خور داشته باشد.
 میزان استراتژیک بودن یک سازمان را می توان از میزان هزینه ای که برای برنامه استراتژیک انجام میدهد به کل هزینه هایش تشخیص داد . اگر یک سازمان با بودجه 1000میلیارد تومان 1میلیارد تومان صرف برنامه استراتژیک خود بکند سازمانی فقیر از نظر استراتژی خواهد بود چون 0.1درصد خرج برنامه استراتژیک کرده است .
چنین سازمانی حداقل30میلیارد تومان مطابق  3درصد از بودجه اش را برای  طراحی، نظارت و بروز رسانی استراتژیهای خود کنار بگذارد . این بودجه فرای از کل بودجه سازمان است که باید مطابق برنامه استراتژیک بودجه بندی شود . در یک سازمان استراتژیک هیچ برنامه تاکتیکی ، کوتاه مدت، بلند مدت ، مستقل، مشارکتی و ... خارج از راهبردها انجام نمی شود .
نشانه دوم یک سازمان استراتژیک برخورداری از بودجه نویسی استراتژیک (راهبردی) است . اگر سازمانی نتواند بودجه اش را راهبردی بنویسد یک سازمان استراتژیک نیست ، حتی اگر بهترین  افق را در چشم انداز داشته باشد . سازمان های مدعی دارای استراتژی که بودجه غیر  راهبردی دارند بزرگترین دروغهای استراتژیک هستند ! اصطلاحا اینها  دارای دماغ پینوکیو هستند!
سومین نشانه یک سازمان استراتژیک  برخورداری از مدیران استراتژیک و مدیریت استراتژیک است .
 

 




برچسب‌ها:
[ 29 / 12 / 1393برچسب:, ] [ ] [ دانشگران شهرستان سرباز ]

درباره وبلاگ

دانشگران طرح تحول شهرستان سرباز
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 366
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1